Marriott otwiera w Polsce mieszkania hotelowe. Jako partnera wybrał spółkę Renters.pl

Wchodzenie dużych sieci hotelowych w wynajem mieszkań nie jest na świecie niczym nowym. W Polsce część hotelarzy nadal usilnie twierdzi, że mieszkania nie nadają się dla turystów. Tymczasem Marriott otwiera właśnie w Polsce swoją platformę Homes & Villas, jako partnera do wspólnego projektu zaprosił spółkę Renters.pl

Renters.pl to jedna z największych spółek zarządzających najmem mieszkań na doby w Polsce. Posiada w bazie ok. 1 tys. lokali (pisaliśmy o firmie więcej tutaj, połowa bazy noclegowej zarządzana przez spółkę znajduje się w kurortach…)

Firma informuje, iż w 2020 r. mimo pandemii zanotowała przychody na poziomie niespełna 30 mln zł i był to wzrost o 41% w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym tylko lipcu i sierpniu zyski wyniosły ponad 100% w porównaniu z rokiem 2019.

Niewątpliwie dynamiczny rozwój firmy miał wpływ na to, iż międzynarodowy gigant hotelowy – grupa Marriott International (największa sieć na świecie, ponad 7 000 hoteli na całym globie) właśnie tę spółkę wybrała na partnera do rozwoju w Polsce swojej oferty Homes & Villas. Ale zapewne nie tylko to miało znaczenie. Kluczowa w bazie apartamentów i domów premium sygnowanych marką Marriotta jest bowiem jakość. Homes & Villas by Marriott International weryfikuje operatorów domów wakacyjnych, aby zapewnić gościom jakość usług i zgodność z lokalnymi przepisami, których oczekuje się od Marriott International. Każdy obiekt jest również sprawdzany pod kątem jakości, designu i bezpieczeństwa. Luksusowych lokali w bazie Renters.pl nie brakuje, jednak do sieci Marriott włączono tylko część wyselekcjonowanych, prestiżowych apartamentów w dużych miastach, m.in. Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Warszawie.

Hotelarze: Mieszkania nie nadają się na hotele. Czy aby na pewno?

Globalne sieci hotelowe szybko zorientowały się, że fenomen znienawidzonego przez hotelarzy Airbnb nie minie, a dużej grupie gości wcale nie zależy na hotelu, wolą nocleg w bardziej kameralnych i większych powierzchniowo apartamentach mieszkalnych.

Ale choć rynek najmu mieszkań turystom urósł na całym świecie do ogromnej skali na przestrzeni ostatnich 5-6 lat, to sieci hotelowe wynajmu krótkoterminowego mieszkań dopiero się uczą. Dlatego do rozwoju często zapraszają firmy z rynku obsługi nieruchomości mieszkaniowych. Dużo o tym pisaliśmy już jesienią 2019 roku w naszym RAPORCIE: Aparthotele i condohotele w dużych miastach (tu więcej o raporcie)

Potencjał dość szybko dostrzegł Marriott. Sieć w 2018 roku uruchomiła więc program pilotażowy wynajmu domów w modelu krótkoterminowym w Londynie. Współpracowała przy tym z lokalną firmą zarządzającą wynajmem dobowym – Hostmaker. Wspólnie wybrano ok. 200 domów w całym mieście, które pasują jakością i wyglądem do marki Tribute Portfolio (należącej do Marriotta). Czyli są wysokiej klasy wnętrzami, z niepowtarzalnym luksusowym klimatem. Goście zatrzymujący się w domach wybranych przez Marriott mieli całodobową obsługę concierge (w razie potrzeby) oraz witani byli osobiście przy wejściu do apartamentu.

Projekt pilotażowy był pierwszym krokiem (ostatecznie nie jest kontynuowany z firmą Hostmaker). Od kwietnia 2019 roku Marriott uruchomił jednak oficjalnie swoją apartamentową markę - Homes & Villas by Marriott International. Baza mieszkań to ponad 2 000 luksusowych domów i apartamentów. Apartamenty dostępne są w ponad 100 lokalizacjach (w USA, Europie, na Karaibach i w Ameryce Łacińskiej). Taki model rozwoju biznesu pozwolił sieci szybko zaistnieć – bez ponoszenia nakładów na inwestycje – na wielu nowych rynkach. Spośród nowych 40 stanowią miejsca, w których Marriott nigdy wcześniej nie był obecny (m.in. Wybrzeże Amalfi we Włoszech, North Lake Tahoe w Kalifornii, Saint-Tropez, Francja i St. Barts).

Marriott poinformował również, że blisko 90% gości, którzy nocowali w domach w ramach programu pilotażowego w Londynie byli to klienci sieci, korzystający z programu lojalnościowego Marriott Bonvoy. Wyraźny jest tu więc wniosek, iż utrzymanie odpowiedniej jakości i standardu obsługi oraz zaufania do marki powoduje, że apartament może skutecznie konkurować z klasycznym hotelem. Dodatkowo średni pobyt gościa w apartamencie Marriott był ponad trzykrotnie dłuższy niż typowy nocleg w hotelu, a 75% gości podróżowała w celach rekreacyjnych z rodziną i przyjaciółmi. Te dane pokazują jak hotele - mając ofertę apartamentową - mogą skutecznie przedłużać czas obłożenia.

W Polsce profesjonalizacja rynku mieszkań na doby postępuje od ok. 2-3 lat. Zjawisko ma swoje dobre i złe strony. Niezależnie jednak od zmian jakie zachodzą część środowiska hotelarzy nadal głośno wyraża oburzenie, iż mieszkania nie nadają się do świadczenia usług noclegowych. - Mieszkania nie są dostosowane do najmu na doby, tylko do mieszkania na dłużej – mówił jesienią 2020 r. wiceszef organizacji branżowej Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Ciekawe co na to przedstawiciele Marriotta w Polsce?

 

Bądź na bieżąco z naszymi najciekawszymi artykułami!
Kliknij Obserwuj w Google News!

Obserwuj nas w Google News
Autor
Marlena Kosiura
InwestycjewKurortach.pl
Copyright

Stawiamy na jakościowe, autorskie i rzetelne treści. Nie kopiujemy tekstów od innych, nie kredniemy treści z zagranicznych portali. Uszanuj naszą pracę autorską i czas poświęcony na przygotowanie materiałów. Jeśli zależy ci na zacytowaniu fragmentu lub podaniu przytoczonych przez nas danych - prosimy podaj źródło: portal InwestycjewKurortach.pl