Popularna platforma robi kolejny krok w kierunku hotelarstwa, poza wynajmem apartamentów od lata 2025 r. oferować będzie dodatkowe usługi. Trening personalny, warsztaty makijażu, nauka fotografii, gotowanie ze znanym kucharzem – to tylko część oferty, którą turyści mogą rezerwować w nowej wersji strony www i aplikacji Airbnb.
Airbnb Experiences, nowa usługa która rusza od lata 2025 r., jest już obecna także w Polsce, fot. dla Airbnb Dani Pujalte
- Siedemnaście lat temu zmieniliśmy sposób, w jaki ludzie podróżują. Ponad 2 mld gości później Airbnb stało się synonimem miejsca na nocleg. Dzięki usługom i doświadczeniom zmieniamy podróże na nowo. Teraz jeszcze więcej możliwości na Airbnb – zapowiada Brian Chesky, współzałożyciel i CEO Airbnb.
Airbnb zaoferuje ci pomysł na wypoczynek jak hotel lub przewodnik
Główną bolączką apartamentów jest brak usług innych niż miejsce noclegowe. Niezależnie czy lokale wynajmuje duży operator z segmentu short term rental czy mała firma lub osoba prywatna nie są w stanie, w przeciwieństwie do hoteli oferować dobrej gastronomii, usług SPA, zajęć dla dzieci, zaplecza sportowego. Jednym słowem nie są w stanie skutecznie spełnić oczekiwań jakie mają dziś turyści na całym świecie – chcą doświadczać, brać udział w czymś wyjątkowych i ciekawie spędzać czas.
I tu z pomocą przychodzi po raz kolejny portal Airbnb. Podobnie jak dzięki technologii pomógł mikro hotelarzom wynajmować ich lokale, tak dziś daje im możliwość by noclegi w apartamentach turyści mogli szybko uzupełnić o ciekawy pomysł na spędzanie czasu.
- Ludzie wybierają hotele ze względu na oferowane usługi. Ludzie wybierają Airbnb ze względu na przestrzeń. Teraz dajemy wam to, co najlepsze z obu światów – niesamowite domy z usługami, które czynią je jeszcze bardziej wyjątkowymi – mówi Brian Chesky.
Dlatego portal wprowadza Airbnb Usługi (Airbnb Services) oraz Airbnb Doświadczenia (Airbnb Experiences) czyli ofertę, która ma pomagać odkryć miasto najbardziej jak się da, czyli z lokalnymi przewodnikami, artystami, mieszkańcami którzy oferują pomysły na spędzanie czasu. - Dzisiejsze atrakcje turystyczne nie oferują prawdziwego kontaktu z miastem. Najlepszy sposób na poznanie miejsca to doświadczanie go z lokalnymi mieszkańcami – mówi szef Airbnb.
Firma mówi wręcz o tym, że staje się platformą lifestylową, pomaga planować dzień, tydzień, miesiąc nie tylko w czasie podróży. Z usług i atrakcji korzystać można dzięki aplikacji Airbnb w telefonie także będąc w swoim mieście. Platforma daje „ściągawkę“ z czego warto skorzystać w naszej okolicy.
Do usług przez 24h, guest experience na już
Oferta Airbnb Services na początek ruszyła w 260 miastach na świecie. Podzielono ją na 10 kategorii. Są: szefowie kuchni, posiłki i catering, a także usługi urodowe: zabiegi spa, masaże, makijaż, fryzjerzy. Dodatkowo także wsparcie przy poszukiwaniu specjalistów od treningów czy jogi. Oddzielną kategorię stanowić będą oferty fotografów.
Usługi mają być weryfikowane pod kątem jakości, doświadczenia i reputacji. Jak zapewnia Airbnb usługodawcy mają średnio 10 lat doświadczenia i muszą posiadać odpowiednie licencje.
Oba rozszerzenia działalności plaftofmy czyli Airbnb Usługi (Airbnb Services) oraz Airbnb Doświadczenia (Airbnb Experiences) są dostępne zarówno w wersji www, jak i w aplikacji na telefony
Airbnb Doświadczenia ruszyły z kolei w 650 miastach na całym świecie. Są przeróżne opcje od klasycznych gastronomia, kultura, zabytki, przez sport, fitness i wellness, aż po spędzanie czasu na modzie i zakupach. Także oferta atrakcji i osoby realizujące te działania mają być weryfikowane pod kątem jakości, autentyczności i reputacji gospodarzy. Platforma podpowiada tym, którzy chcą za jej pośrednictwem oferować pomysły na spędzanie czasu: „Możesz zacząć w bardzo prosty sposób. Najpierw napisz coś o sobie i oferowanej usłudze. Następnie dodaj zdjęcia, ustaw cenę i prześlij ofertę do sprawdzenia. Gdy oferta zostanie zaakceptowana, możesz ją opublikować i od razu zacząć oferować usługi klientom“.
Pomysł genialny w swej prostocie, Airbnb wykorzystuje technologię którą ma, by użytkownicy którzy znają i lubią ich aplikację spędzali tam dużo więcej czasu i korzystali z niej nie tylko do rezerwacji noclegu. Oczywiście big tech nie robi niczego wyłącznie dla idei, to kolejny kanał sprzedaży – co spółka zapowiadała już raportując wyniki za 2024 r. Airbnb automatycznie pobiera opłatę serwisową w wysokości 15% od wypłaty za każdą zarezerwowaną usługę.
To kolejny z realizowwanych przez światowego giganta short term rental pomysłów, które mają wspomóc gospodarzy wynajmujących mieszkania, domy, domki i wszelkiego rodzaju niehotelowe w starym rozumieniu miejsca noclegowe. Kilka tygodni temu Airbnb zapowiedział
poszerzenie programu Co-Host Network. W jego ramach gospodarze (hości) z platformy mogą zatrudnić do pomocy hostów, którzy bieglej i sprawniej poruszają się biznesowo w niuansach rynku short-term rental.
W 2024 r. przez platformę usługi noclegowe wykupiło 390 mln gości. Wartość wszystkich rezerwacji zrobionych przez platformę wyniosła w minionym roku 81 mld USD. Sama spółka zanotowała 11 mld USD przychodów (12% wzrost w stusunku do 2023 r.).
Opracowanie: tekst autorski redakcji, pisany przez człowieka, nie AI, na podstawie materiałów Airbnb, fot. Airbnb, Unsplash