Revolut Travel Report: Polacy na wakacjach 2023

Revolut na bazie swojej aplikacji podsumował jak wypoczywali Polacy wiosną i latem 2023 r. Liczy się cena, lubimy Włochy i Hiszpanię. A Polska wcale nie jest taka droga - oceniają użytkownicy fintecha.

Staramy się pokazywać realne dane z wiarygodnych źródeł, tak by oddawały faktyczny obraz rynku i turystyki w polskich kurortach oraz zwyczajów Polaków w kontekście wypoczynku. Dlatego nie wszystkie materiały, które publikują inne media, są na naszym portalu zamieszczane. Nie dodajemy do przeczytania każdego tekstu PR, który nadsyłają firmy, bo od zawsze stawiamy na jakość. Dzięki temu nasze materiały od lat są cenione przez działy analiz banków, funduszy oraz inwestrów indywidualnych, którzy zastanawiają się czy warto kupić nieruchomość wakacyjną lub lokal w condohotelu.

Dane Revolut są wiarygodne, bo oddają realny ruch jaki użytkownicy tej aplikacji finansowej wykonują. Z aplikacji korzysta już 30 milionów klientów na świecie. Jej popularność stale rośnie też wśród młodych – i nie tylko – Polaków. Jak podaje firma, dołącza do niej co miesiąc ok. 100 tys. nowych użytkowników z Polski.

Sprawdzili jak Polacy wypoczywają

Revolut przeprowadził analizę pytając 12 tys. swoich użytkowników (w 1 tys. osób w Polsce) o wypoczynek w okresie od 1 maja do 31 lipca 2023 r.

Według danych w tym okresie z aplikacji skorzystało pond 750 tys. Polaków przebywających za granicą (wzrost o 60% w stosunku do 2022 r.). Na rekordowy wynik składają się zarówno urlopowicze, jak i osoby wyjeżdżające do pracy, głównie do Niemiec (+74% r/r), Wielkiej Brytanii (+47% r/r) i Holandii (+69% r/r). 

Od maja do lipca 2023 r. klienci Revolut z Polski wydali za granicą ponad 1,5 mld zł (+68% r/r i 10 razy więcej niż w 2020, roku pandemii). Największa grupa osób - 37% planowało wydać od 250-500 eur (1.172-2.345 zł) w ciągu tygodnia na osobę. Średnio na osobę był to wydatek rzędu 2.100 zł tygodniowo. Mało? Dane te nie powinny dziwić, gdyż po pierwsze chodzi tu o wydatki związane z pobytem (ale nie hotele, noclegi czy all inclusiv, który opłacony jest przez turystów wcześniej). Poza tym grupę głównych użytkowników aplikacji stanowią osoby stosunkowo młode, więc ich wydatki nie są wysokie.

Polska jest droga krzyczą nagłówki z mediów, ale użytkownicy Revolut tak nie myślą

Cena była też dla użytkowników głównym czynnikiem przy wyborze miejsca wypoczynku (jako ważny czynnik koszty wskazało aż 80% Polaków korzystających z Revolut). Poza cenami Polacy zwracają uwagę m.in. na pogodę (54%), odległość (44%), jedzenie i tradycje (40%), nocleg i hotel (38%), aktywności - aby było wiele do zrobienia i zobaczenia (28%). 

Użytkownicy ocenili, iż najlepsze kierunki na urlop wg. relacji jakości do ceny to: Polska (10%), Egipt (10%), Chorwacja (9%), Grecja (6%), Hiszpania (6%) i Turcja (5%). 

Czas wypoczynku Polaków to głównie 1 tydzień lub 10 dni (każda z tych kategorii uzyskała po 24% odpowiedzi). 16% osób planowało wyjazd na 2 tygodnie. 12% - na 3-4 dni, i aż 14% odpowiadających nie planowało żadnej podróży w 2023 r.

Wakacje 2023 silny wzrost wyjazdów zagranicznych

Finalnie jednak patrząc na realne wyjazdy prym wiodły Włochy (+53% r/r), Hiszpania (+57% r/r), Chorwacja (+24% r/r) i Grecja (+57% r/r) – podaje Revolut. Oczywiście te dane mają wzrosty nie tylko dlatego, że Polacy rzucili się aż tak bardzo na wyjazdy zagraniczne. Ilość odpowiedzi w kwestii lokalizacji w Revolut porównując rok 2023 i 2022 rośnie także dlatego, że rośnie liczba użytkowników aplikacji. 

Dla większości zapytanych Polaków synonimem piekła na urlopie są tłumy ludzi i to irytuje ich najbardziej (57%). Drugim czynnikiem generującym stres jest ryzyko, że padnie się ofiarą oszustwa (28%). Co czwarta ankietowana osoba z Polski nie lubi porównywania ofert z wielu źródeł przy rezerwacji miejsca pobytu (25%).

A może by popracować na wakacjach? Revolut zadał też takie nieco prowokacyjne pytanie. Ponad połowa Polaków (54%) oburzyła się na ten potencjalny scenariusz, uznając że nie jest w porządku. 15% ankietowanych wskazało jednak, iż nie wykluczają swojej dostępności w sytuacjach awaryjnych. 9% jest niechętna pracy na urlopie, ale przyznaje, że ich rola czasem tego wymaga. 7% potwierdziło, że będą każdego dnia na urlopie zerkać do skrzynki mailowej. A 2% uznało wręcz, iż lubi workation, czyli łączenie pracy z urlopem i podróżami

Badanie Revolut Money Report przeprowadziła firma Dynata w 1 kwartale 2023 r.

Opracowanie: tekst redakcji na bazie materiałów firmy Revolut

 

Bądź na bieżąco z naszymi najciekawszymi artykułami!
Kliknij Obserwuj w Google News!

Obserwuj nas w Google News
Autor
Redakcja
InwestycjewKurortach.pl
Copyright

Stawiamy na jakościowe, autorskie i rzetelne treści. Nie kopiujemy tekstów od innych, nie kredniemy treści z zagranicznych portali. Uszanuj naszą pracę autorską i czas poświęcony na przygotowanie materiałów. Jeśli zależy ci na zacytowaniu fragmentu lub podaniu przytoczonych przez nas danych - prosimy podaj źródło: portal InwestycjewKurortach.pl