Shit hapens i to dosłownie. W kurortowych reklamach IKEI

Nie, to nie może być reklama! A jednak. IKEA jak zawsze bezkompromisowo, tym razem w marketingowych majstersztyku słynne mewy z nadmorskiego Brighton w UK. Kurortowa reklama zaskakuje pomysłem grafik z kupą i baru pop-up na plaży, w którym IKEA gwarantuje ubezpieczenie, że porcji frytek nie porwie wygłodniała mewa.
Mewia kupa to jak mawiają mieszkańcy po prostu kolejny element codziennego życia w kurorcie, starają się unikać mew, podobnie jak turystów, którzy zresztą w ocenie lokalsów są równie głośni jak ptaki

By dobrze zrozumieć marketingową kupę na reklamach IKEA konieczne jest zanurzenie się w historię samego kurortu. 
Brighton to letnia stolica Wielkiej Brytanii. Jeden z największych nadmorskich kurortów w UK położony jest na południowym wybrzeżu Anglii. Już w epoce gregoriańskiej (lata od 1714 do ok. 1830–37 r.) był  modnym kurortem nadmorskim dla zamożnych urlopowiczów z Londynu. Położony nad kanałem La Manche kurort do dziś jest mekką turystów, tych zamożnych i tych z cieńszym portfelem. Ceniony jest także przez turystów zagranicznych. A jego sława sprawia, że nieruchomości są tu bardzo drogie w skali wszystkich brytyjskich kurortów, nawet w porównaniu z Kornwalią ulubioną geograficznie i biznesowo przez Karola III, aktualnego króla Wielkiej Brytanii. 

Jednak drogie nieruchomości to nie jedyny problem miejscowości. Prawdziwym koszmarem są tu mewy. Ich obecność to nie tylko hałas i odchody. Są coraz bardziej agresywne w walce o… frytki. Kradną turystom jedzenie nurkując w locie. Prawie 20% turystów przyznaje, że w słonecznym Brighton padło ofiarą wygłodniałych ptaków. 

65,6% ankietowanych potwierdza, że musiało bronić siebie i frytek, a 42,4% walczyło z mewami o swoje lody. Według ankiety z 2025 r. plaże w Brighton znalazły się na 1 niechlubnym miejscu wszystkich plaż z Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii Północnej gdzie ataki mew są najbardziej uciążliwe. 

Ubezpieczenie przed kradzieżą frytek sponsoruje IKEA

W kampanii poprzedzającej zaplanowane na połowę sierpnia 2025 r. otwarcie sklepu w Brighton szwedzki gigant składa w sposób żartobliwy hołd nadmorskim mewom. 

Na plaży w Brighton na jeden z weekendów IKEA uruchomiła bar pop-up, reklamując go jako „kiosk ubezpieczeniowy przed kradzieżą frytek”. Można tu było dostać darmowe frytki jako rekompensatę za niezliczone nadmorskie przekąski skradzione przez upierzonych rozrabiaków.

Bar w żółto-niebieskich firmowych barwach IKEA zapewnił nie tylko schronienie od wygłodzonych mew, ale też posiłek z widokiem na morze, stanął w centrum kurortu tuż przy deptaku, miejskim placu, dosłownie na plaży


Ale jeszcze zabawniejsze „hej” nadmorskiemu miastu powiedziała firma w swoich reklamach. Grafiki przedstawiają meble zabrudzone kupą mew. Nic innego jak prozaiczna codzienność, bo jak z ironią zauważają mieszkańcy miasta wystarczy tu jedynie wyjść na zewnętrz spojrzeć wokół lub na własne auto, by mieć pewność, że w zasięgu wzroku na pewno dostrzeże się pożegnalny „prezent” od mewy.

Akcję marketingową zorganizowała agencja kreatywna Mother London. Poza kioskiem na plaży na otwarciu sklepu IKEA Brighton w centrum handlowym Churchill Square pojawiły się też maskotki w kształcie mew. A miasteczko objeżdżały mobilne reklamy na autach firmy Mobile Media.

Grafika mebli z lokalną niespodzianką od głośnych awanturników nadmorskiego kurortu krazyła po ulicach miasta


Otwarcie sklepu wpisuje się w strategię IKEA, realizowaną także w Polsce, a polegającą na rozszerzaniu obecności w centrach miast poprzez mniejsze formaty. Nowy sklep IKEA w Brighton zajmuje 6695 m2 na dwóch piętrach i został zaprojektowany z myślą o lokalnej społeczności. 

Ale historia mew nie musi być shitowa, jakby to duplomatycznie powiedzieć nie wprost po polsku. Nurkująca po jedzenie mewa może być inspiracją, która zapoczątkuje wielką, międzynarodową korporację i światowy sukces. Przeczytajcie o tym jak jeden Szwajcar zachwycił się wyrywającym posiłek w kurorcie ptakiem i swtorzył lodową i hotelową potęgę.

Opracowanie: tekst autorski pisany przez człowieka, nie przez AI, fot. IKEA, Mobile Media

 
Te zdjęcia są ciekawe:
Te zdjęcia są ciekawe:
Autor
Redakcja
InwestycjewKurortach.pl
Copyright

Stawiamy na jakościowe, autorskie i rzetelne treści. Nie kopiujemy tekstów od innych, nie kredniemy treści z zagranicznych portali. Uszanuj naszą pracę autorską i czas poświęcony na przygotowanie materiałów. Jeśli zależy ci na zacytowaniu fragmentu lub podaniu przytoczonych przez nas danych - prosimy podaj źródło: portal InwestycjewKurortach.pl