Na polski rynek hotelowy wkraczają dwie przełomowe technologie: polski KLIPS oraz amerykańskie Duetto. Systemy łączą siły, by umożliwić hotelom, operatorom apartamentów short term rental oraz innym obiektom noclegowym zarządzanie cenami, analizowanie konkurencji i zwiększanie zysków. Spółki zawiązały partnerstwo biznesowe, aby zrewolucjonizować polską branżę noclegową.
Technologia stała się dziś w hotelarstwie równie ważna, jak jakość obsługi gości. Na konkurencyjnym rynku, gdzie rywalizację dodatkowo wzmacnia globalny trend wynajmu apartamentów w modelu short term rental, nowoczesne narzędzia do analizy cen, obłożenia i zarządzania przychodami są podstawą rentowności i zysków. Oba systemy -
KLIPS data oraz Duetto - zostały stworzone przez hotelarzy dla hotelarzy, łącząc głęboką znajomość branży
z intuicyjną, chmurową technologią oraz mobilnym dostępem do danych.
Benchmarking przychodów „Made in Poland”
KLIPS data to nowa platforma do analizy ponad 20 wskaźników hotelowych z rynku w jednym miejscu. Pozwala hotelom i innym obiektom noclegowym na precyzyjny i w pełni anonimowy benchmarking oraz porównanie wyników. Założycielem i współtwórcą systemu jest Rafał Abramczyk, prezes hotelAG, doświadczony hotelarz, strateg i doradca branżowy. Platforma powstawała przez 5 lat, a w jej tworzenie zaangażowany był zespół hotelarzy, w tym 5 revenue managerów. Łączne doświadczenie zespołu to 70 lat pracy operacyjnej w branży hotelarskiej
i turystycznej.
System umożliwia analizę danych pochodzących bezpośrednio z hotelowych systemów PMS, takich jak ADR, OCC czy RevPAR. Obiekty noclegowe nie widzą nazw konkurencji, jedynie dane z danej lokalizacji, regionu lub określonego „koszyka” obiektów. Trzy filary działania KLIPS data to: bezpieczeństwo, anonimowość i precyzja. Platforma umożliwia pełną elastyczność w zakresie ustawień, a więc hotel może analizować konkurencję w podobnej klasie obiektów w sąsiedztwie lub w całej Polsce, np. w segmencie hoteli MICE, ośrodków wczasowych czy apartamentów.
KLIPS data jest już wdrażany w hotelach międzynarodowych marek oraz w hotelach niezależnych w miastach oraz kurortach m.in. w hotelu Mercure Szczyrk oraz hotelach Polskiego Holdingu Hotelowego. Jednak jak podkreśla założyciel to rozwiązanie nie tylko dla dużych hoteli sieciowych czy niezależnych hoteli w miastach. – Zaprojektowaliśmy system tak, by pomagał też mniejszych hotelom, a nawet pensjonatom w kurortach czy operatorom apartamentów wakacyjnych. To właśnie oni często potrzebują łatwego w obsłudze systemu by porównać się z rynkiem czy konkurencją i sprawnie zarządzać cenami – mówi Rafał Abramczyk.
Amerykański system zarządzania przychodami i zyskami - Duetto dostępny już w Polsce
Duetto, założone w 2012 roku w San Francisco, to światowy lider w dziedzinie oprogramowania RMS do zarządzania przychodami dla hoteli, resortów i kasyn. Z rozwiązań firmy korzysta ponad 6 800 obiektów w ponad 60 krajach. Duetto to nie tylko system RMS, ale kompleksowa platforma do zarządzania przychodami i zyskami, łącząca funkcje ustalania cen, prognozowania, raportowania, optymalizacji grup, lojalności oraz analizy zysków. Pozwala hotelarzom podejmować inteligentne i szybkie decyzje dzięki zaawansowanym algorytmom, analizie danych rezerwacyjnych, integracjom oraz sztucznej inteligencji.
Duetto znane jest z metodologii „Open Pricing”, która umożliwia dostosowywanie cen w czasie rzeczywistym na podstawie różnych czynników, w tym popytu i cen konkurencji, z perspektywą nawet 5 lat do przodu.
Firma przez cztery kolejne lata (2022–2025) zdobyła najwyższe wyróżnienia
w konkursie HotelTechAwards, a jej narzędzie RMS zostało uznane przez blisko 700 recenzentów za najlepsze do analizy spotkań, wydarzeń i analizy biznesowej.
- Jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem Duetto do Polski, zwłaszcza w obliczu rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania wykraczające poza samą analizę cen. Partnerstwo z KLIPS to świetna okazja, by wspierać polskich hotelarzy narzędziami, które pozwolą lepiej zrozumieć i zwiększyć zarówno przychody, jak i zyski – mówi Marcin Kurylak, Dyrektor Sprzedaży na Europę Wschodnią w Duetto.
Partnerstwo strategiczne na rzecz wzrostu przychodów
Obie firmy nawiązały partnerstwo biznesowe w ramach debiutu na polskim rynku. - Dla obiektów, które zdecydują się na zakup dostępu do jednej z platform, będziemy wzajemnie oferować promocyjne ceny na wykupienie drugiej usługi – wyjaśnia Marcin Kurylak.
Opracowanie: tekst autorski pisany przez człowieka, nie przez AI