W długi weekend czerwcowy turyści pojadą już tunelem w Świnoujściu

Na koniec maja 2023 r. planowane jest zakończenie prac i otwarcie tunelu łączącego wschodnią część Świnoujścia ze strefą uzdrowiskową. Znikną kolejki turystów oczekujących na prom. Część obawia się jednak, że goście z Niemiec zamiast zostać w kurorcie pojadą dalej wzdłuż polskiego Wybrzeża do innych miejscowości.

Tunel w Świnoujściu łączący wschodnie wybrzeże z uzdrowiskiem ma ruszyć z końcem maja 2023 r. 

Pomimo różnych opóźnień w trakcie trwania prac wszystko wskazuje, że podawany od dawna termin otwarcia na maj tego roku zostanie dotrzymany. Tunel, którego inwestorem jest miasto Świnoujście, pochłonie ponad 900 mln zł (w tym ze środków Unii Europejskiej dofinansowano ponad 770 mln zł). Ale w końcu połączy wschodnią i zachodnią część regionu bez konieczności przeprawy promem. Jadąc od Międzyzdrojów przez wyspę Wolin można będzie w ciągu 4 minut dotrzeć do lewobrzeżnej części uzdrowiskowej na wyspie Uznam. Tunel pod rzeką Świną ma mieć 1,4 km, a przejazd nim będzie bezpłatny.

Turyści, władze miasta i biznes turystyczno-hotelowy cieszą się z zlikwidowania kolejek do promu, które w sezonie oznaczały nawet kilkugodzinne oczekiwanie. Po otwarciu tunelu zlikwidowana zostanie zupełnie przeprawa tzw. Centrum położona na południe od miasta po której pływały promy Karsibór, właśnie te przeznaczone dla turystów. Nadal działać będzie natomiast przeprawa Warszów z promami Bielik, która pomagała przedostać się z centrum Świnoujścia na prawobrzeżną część. Jak wyjaśnia Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia ta droga promowa zostanie zachowana w uwagi na fakt, iż w tunelu nie będzie możliwy ruch rowerowy i pieszy. - Dlatego promy na przeprawie miejskiej będą pracować w pełnym zakresie. Będą także niezbędne, kiedy tunel będzie tymczasowo nieprzejezdny, w przypadku awarii czy przeglądów – wyjaśnia prezydent kurortu.

Obok głosów radości pojawiają się jednak i obawy. Część branży noclegowej zarówno w uzdrowisku, jak i w sąsiednich kurortach po niemieckiej stronie obawia się, że turyści z Niemiec mają tak dogodny przejazd nie zostaną w miejscowościach po niemieckiej stronie czy w Świnoujściu, ale pojadą dalej wzdłuż wybrzeża Polski korzystając z niższych cen wypoczynku.

Nadzór inżynierski nad budową pełni firma SWECO, a wykonawcą jest konsorcjum firm PORR, Gülermak Energopol - Szczecin S.A. 

opracowanie: tekst autorski redakcji, fot. PORR, miasto Świnoujście, GDDKiK

 
Te zdjęcia są ciekawe:
Te zdjęcia są ciekawe:

Bądź na bieżąco z naszymi najciekawszymi artykułami!
Kliknij Obserwuj w Google News!

Obserwuj nas w Google News
Autor
Redakcja
InwestycjewKurortach.pl
Copyright

Stawiamy na jakościowe, autorskie i rzetelne treści. Nie kopiujemy tekstów od innych, nie kredniemy treści z zagranicznych portali. Uszanuj naszą pracę autorską i czas poświęcony na przygotowanie materiałów. Jeśli zależy ci na zacytowaniu fragmentu lub podaniu przytoczonych przez nas danych - prosimy podaj źródło: portal InwestycjewKurortach.pl