Condohotele w miastach: rynek się profesjonalizuje, wchodzą międzynarodowe, sprawdzone marki
Rynek condo i aparthoteli wyraźnie się profesjonalizuje. Ten trend zauważyć można było już w 2018 r. Dziś świadczą o tym m.in.:
- silne wejście w segment condo w miastach międzynarodowych marek hotelowych (Mercure, Staybridge Suites, Royal Tulip i Tulip Residences – wszystkie projekty w Warszawie, Campaniele w Krakowie)
- rozwój marek apartamentowych pod szyldem sieci hotelowych, także w opcji wynajmu na dłuższe pobyty, apartamenty serwisowane (Staybridge Suites Warszawa, Royal Tulip ul. Grzybowska w Warszawie, Tulip Residences ul. Targowa w Warszawie)
- budowanie nowych projektów przez podmioty, które już od dawna działają na rynku hotelowym, m.in. – Grupa Arche w budowie ma obecnie 5 nowych projektów w dużych miastach
- widać także zmianę postawy deweloperów – coraz chętniej sięgają oni nie tylko po marki sieci międzynarodowych, ale także doradców branżowych, którzy pomagają zaplanować biznes już na etapie planowania i negocjacji z sieciami hotelowymi
Hotele w wydaniu apartamentowym
Kierunek oferowania lokali z obsługą hotelową na przedłużone pobyty – od kilkunastu dni do nawet kilku miesięcy - to model znany, ceniony i sprawdzony już wiele lat temu za granicą. W Polsce do tej pory takie hotele nie funkcjonowały. Ale niebawem się to zmieni, bowiem kilka nowych projektów w formule condo właśnie o taki model i międzynarodowe marki hotelowe zamierza oprzeć swoją działalność.
Globalne sieci hotelowe już dawno zauważyły, że część gości oczekuje lokali na długie pobyty, ale takich które zapewniają pełną obsługę i komfort hotelowy. Zmieniły się też upodobania gości, część z nich woli apartamenty. To efekt innych nawyków wśród turystów, ale też wpływ popularności Airbnb.
W efekcie wszystkie duże sieci hotelowe mają dziś marki „mieszkaniowe”
- Marriott oferuje lokale w ramach brandów: Homes & Villas; Residence Inn oraz Towneplace Suites a także Marriott Executive Apartments
- Accor – ma też 3 marki: The Sebel; Adagio oraz One Fine Stay
- InterContinental Hotels Group – posiada dwie sieci: Staybridge Suites oraz Candelwood Suites
- Hilton – w tej sieci funkcjonją marki Homewood Suites oraz Home2 Suites
- Louvre Hotel Group - Royal Tulip i Tulip Residences
Rozwój w Polsce międzynarodowych marek hotelowych zaczynają dostrzegać jako element zwiększenia bezpieczeństwa inwestowania także nabywcy indywidualni kupujący lokale w systemie condo.
Taki model funkcjonowania obiektu daje hotelom przewagę nad tymi obiektami, które nakierowane są jedynie na dobowe pobyty, gdyż obłożenie apartamentów realizuje również jako usługę mieszkania pracowników np. korporacji przyjeżdżających do danego miasta na kilkumiesięczne kontrakty.
Jeśli potrzebujesz pełną wersję naszego ostatniego Raportu: Condohotele i aparrthotele w miastach, edycja 2019 napisz do nasz: analizy(at)inwestycjewkurortach.pl
opracowanie: Proszę nie kopiuj, nie kradnij, jeśli podoba ci się ten materiał i chcesz go zacytować w swoim tekście, poście czy raporcie powołaj się na źródło: portal InwestycjewKurortach.pl lub udostępnij do niego link. Dziękujemy za uszanowanie naszej pracy autorskiej.