Na naszej stronie korzystamy z cookies (ciasteczek) umożliwiających zapisywanie informacji na urządzeniu użytkownika. Stosujemy je w celu lepszego dopasowania treści do odbiorcy, prezentacji reklam oraz w celach statystycznych. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności oraz opisem jak zablokować cookies. Kontynuując przeglądanie naszej strony wyrażasz zgodę na pozostawianie cookies zgodnie z Twoimi bieżącymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij

Condohotele w miastach: rynek się profesjonalizuje, wchodzą międzynarodowe, sprawdzone marki

Z najnowszych danych nt. rynku condo w miastach wynika, że nowych inwestycji wchodzi do budowy i planów mniej. Czy to źle świadczy o rynku? Absolutnie nie. Projektów jest mniej, ale za to bardziej przemyślane. Branża się profesjonalizuje. Pojawią się pierwsze w Polsce hotele na przedłużony pobyt, czyli extended stay m.in. Staybridge Suites w Warszawie. To model znany i sprawdzony za granicą.

Rynek condo i aparthoteli wyraźnie się profesjonalizuje. Ten trend zauważyć można było już w 2018 r. Dziś świadczą o tym m.in.:

  • silne wejście w segment condo w miastach międzynarodowych marek hotelowych (Mercure, Staybridge Suites, Royal Tulip i Tulip Residences – wszystkie projekty w Warszawie, Campaniele w Krakowie)
  • rozwój marek apartamentowych pod szyldem sieci hotelowych, także w opcji wynajmu na dłuższe pobyty, apartamenty serwisowane (Staybridge Suites Warszawa, Royal Tulip ul. Grzybowska w Warszawie, Tulip Residences ul. Targowa w Warszawie)
  • budowanie nowych projektów przez podmioty, które już od dawna działają na rynku hotelowym, m.in. – Grupa Arche w budowie ma obecnie 5 nowych projektów w dużych miastach
  • widać także zmianę postawy deweloperów – coraz chętniej sięgają oni nie tylko po marki sieci międzynarodowych, ale także doradców branżowych, którzy pomagają zaplanować biznes już na etapie planowania i negocjacji z sieciami hotelowymi

Hotele w wydaniu apartamentowym
Kierunek oferowania lokali z obsługą hotelową na przedłużone pobyty – od kilkunastu dni do nawet kilku miesięcy - to model znany, ceniony i sprawdzony już wiele lat temu za granicą. W Polsce do tej pory takie hotele nie funkcjonowały. Ale niebawem się to zmieni, bowiem kilka nowych projektów w formule condo właśnie o taki model i międzynarodowe marki hotelowe zamierza oprzeć swoją działalność.
Globalne sieci hotelowe już dawno zauważyły, że część gości oczekuje lokali na długie pobyty, ale takich które zapewniają pełną obsługę i komfort hotelowy. Zmieniły się też upodobania gości, część z nich woli apartamenty. To efekt innych nawyków wśród turystów, ale też wpływ popularności Airbnb.

W efekcie wszystkie duże sieci hotelowe mają dziś marki „mieszkaniowe”

  • Marriott oferuje lokale w ramach brandów: Homes & Villas; Residence Inn oraz Towneplace Suites a także Marriott Executive Apartments
  • Accor – ma też 3 marki: The Sebel; Adagio oraz One Fine Stay
  • InterContinental Hotels Group – posiada dwie sieci: Staybridge Suites oraz Candelwood Suites
  • Hilton – w tej sieci funkcjonją marki Homewood Suites oraz Home2 Suites
  • Louvre Hotel Group - Royal Tulip i Tulip Residences

Rozwój w Polsce międzynarodowych marek hotelowych zaczynają dostrzegać jako element zwiększenia bezpieczeństwa inwestowania także nabywcy indywidualni kupujący lokale w systemie condo. - Klienci są coraz bardziej świadomi. Szukają inwestycji, które są wiarygodne. Poziom zysków powoli schodzi na plan dalszy. Coraz częściej nabywcy potrafią odróżnić projekty wiarygodne, czyli m.in. pod franczyzą międzynarodowej marki, od aparthoteli budowanych przypadkowo – przyznaje Krzysztof Wiśniewski, wspólnik w WIK Capital. Spółka realizuje w Warszawie dwa projekty condo – oba właśnie pod franczyzą sieci hotelowych, i oba nastawione nie tylko na turystów, ale również dłuższe pobyty.

Taki model funkcjonowania obiektu daje hotelom przewagę nad tymi obiektami, które nakierowane są jedynie na dobowe pobyty, gdyż obłożenie apartamentów realizuje również jako usługę mieszkania pracowników np. korporacji przyjeżdżających do danego miasta na kilkumiesięczne kontrakty.

- Zjawisko profesjonalizacji już zresztą zaczyna być widoczne - rośnie usieciowienie rynku. W tej chwili wynosi około 30% ogółu pokoi na rynku, a w ostatnich 5 latach liczba hoteli sieciowych wzrosła o 40%. Na niezależność od sieci mogą pozwolić sobie tylko świetnie zlokalizowane obiekty w najbardziej oczywistych lokalizacjach, takich jak starówki i ścisłe centra największych polskich miast, czy absolutnie topowe destynacje turystyczne. Muszą być jednak profesjonalnie zarządzane, a kto ma najlepszy dostęp do kadry? Sieci - wyjaśnia Marcin Podobas, założyciel i partner zarządzający FORTECH Consulting.

O profesjonalizacji rynku condohoteli w miastach oraz jak inwestować w condo „z głową” przeczytać można więcej w RAPORCIE: aparthotele / condohotele w miastach >>>

JAKIE APARTAMENTY INWESTYCYJNE SĄ OBECNIE DO KUPENIA? ZOBACZ W BAZIE >>>

 

 

Żadna część, jak i całość utworów zawartych na portalu nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody portalu InwestycjewKurortach.pl. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody portalu InwestycjewKurortach.pl lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

 
 
Partnerzy serwisu