Ostrzeżenia UOKiK dot. ryzyk w condohotelach nie zmieniły rynku

Kampanie wskazujące na konieczność analizy ryzyk przez kupujących lokale w systemie condohotelu organizowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nie do końca odnosły skutki. Pierwsza miała charakter informacyjny i słusznie. Urząd zwracał uwagę na doświadczenie podmiotów, gwarancje czy stopy zwrotu. Ale druga kampania pt. „Oczarowani” (w 2019 r. - przyp. redakcja) była nacechowana emocjonalnie. I owszem spowodowała trochę zniechęcenie do tego rynku, więc nieuczciwi gracze, by zachęcić i „zaczarować” jeszcze bardziej potencjalnych inwestorów zaczęli oferować wyższe stopy zwrotu. Konsekwencją kampanii są nie tylko obiecywane wyższe zyski, ale też dalsze skupienie się na „gwarancjach”, by czymś tych zniechęconych kupujących nadal przyciągać. Jeden z największych podmiotów condo działający w miastach nadal stosuje „gwarancje”.
Szerszą opinię prezesa spółki Zdrojowa Hotels nt. rynku condohoteli w Polsce przeczytać można w wywiadzie >>>