Na naszej stronie korzystamy z cookies (ciasteczek) umożliwiających zapisywanie informacji na urządzeniu użytkownika. Stosujemy je w celu lepszego dopasowania treści do odbiorcy, prezentacji reklam oraz w celach statystycznych. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności oraz opisem jak zablokować cookies. Kontynuując przeglądanie naszej strony wyrażasz zgodę na pozostawianie cookies zgodnie z Twoimi bieżącymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij

Od Bałtyku aż po Tatry: szwajcarski luksus nadciąga do polskich kurortów

402 pokoje w 2 obiektach hotelowych zamierza w polskich kurortach otworzyć luksusowa, międzynarodowa marka Mövenpick. Inwestycje w Kołobrzegu zapowiedział Marvipol Development, a w Zakopanem biznesmen Artur Kozieja. Który obiekt powstanie pierwszy, raczej ten w górach.

W Kołobrzegu i Zakopanem powstaną hotele szwajcarskiej marki Mövenpick. To luksusowe, 5 gwiazdkowe obiekty wchodzące w porfolio międzynarodowej grupy hotelowej Accor. Oba kurorty należą do ścisłej czołówki polskich top lokalizacji wypoczynkowych – obok Świnoujścia i Trójmiasta. Top oczywiście pod względem przede wszystkim popularności, stąd inwestorzy którzy szukają biznesowych pewniaków stawiają na te właśnie lokalizacje. I choć zarówno Kołobrzeg jak i Zakopane od lat przeżywają inwestycyjny boom, a wynajem miejsc noclegowych nie jest tam już tak łatwy jak jeszcze 3-4 lata temu, to w obu miejscowościach nadal brakuje hoteli międzynarodowych marek. A takich właśnie obiektów poszukują głównie zagraniczni goście. A zagranicznych turystów ani w Kołobrzegu, ani w Zakopanem nie brakuje.

Od Bałtyku…

Hotel w Kołobrzegu w świetnej lokalizacji – bo w pierwszej linii brzegowej, na niezalesionej działce więc z pięknym widokiem na Bałtyk przy ul. Sułkowskiego – zbuduje spółka deweloperska Marvipol Development. Obiekt liczyć ma 266 pokoi, i będzie jednym z największych hoteli z marką z grupy Accor w Polsce. W większości pokoje mają mieć balkony, zaplanowano też restaurację, lobby bar, basen, saunarium oraz centrum SPA i sale konferencyjne.

Działka położona jest we wschodniej części Kołobrzegu, już poza ścisłą strefą uzdrowiskową. W bezpośrednim sąsiedztwie „rządziła” do tej pory kołobrzeska spółka Zdrojowa Invest, która posiada tam już 3 obiekty, a kolejny też markowy - Radisson Resort Kołobrzeg (209 pokoi w formule condohotelu w którym poszczególne pokoje sprzedawane są inwestorom indywidualnym) buduje przy ul. Morawskiego.

Nie znane są jeszcze terminy realizacji hotelu Mövenpick. Nie wiadomo też, czy powstanie on w formule rozporoszonej własności, czyli condohotelu (bo w ten segment ostatnio weszła również spółka Marvipol), czy jako klasyczny obiekt należący do jednej firmy.

- W planach mamy kolejne lokalizacje dla pięciogwiazdkowej marki Mövenpick, zarówno w popularnych kurortach, jak i najważniejszych miastach Polski - zapowiada Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Accor.

…aż do Tatr

Wyścig kto pierwszy zbuduje hotel Mövenpick w Polsce trwa. Bowiem obiekt tej marki zapowiedział także inny polski inwestor – Artur Kozieja – w Zakopanem. Tam należąca do biznesmana spółka ma zrealizować obiekt pod szyldem Accora w planowanym do generalnej modernizacji Hotelu Imperial. Hotel będzie jednak dużo mniejszy niż kołobrzeski tej samej marki, zaoferuje 136 pokoi. Budowa ma ruszyć na początku 2021 roku i zakończyć się z końcem grudnia 2022 roku.

Spółki Artura Koziei realizują już obiekty hotelowe w kurortach, w tym także w formule condohotelu. Od lat rozbudowany jest kompleks Lake Hill w Sosnówce koło Karpacza, a na wiosnę przyszłego roku inwestor zapowiedział oddanie Radisson Blu Resort (powstającego na bazie upadłego condohotelu Plaza, którego budowę i sprzedaż prowadziła jedna z pierwszych spółek realizujących obiekty w formule condo w Polsce, czyli Condohotels Group).

Powstała w Szwajcarii w 1973 roku marka Mövenpick wniesie nieco luksusowego, międzynarodowego powiewu do polskich kurortów. Bo jak wyjaśnia grupa Accor hotele te wyróżniają się nie tylko wysokiej klasy wyposażeniem i obsługą, ale przede wszystkim zabieganiem o niecodzienne doznania gości. Jakie? Np. m.in. popołudniowa godzina czekolady czy zdrowe smoothie dla każdego, maski do spania, a przede wszystkim niecodzienne widoki z okien czy znad basenów hotelowych. Pod marką Mövenpick działa dziś 100 hoteli w 26 krajach na całym świecie. Z kolei grupa Accor, do której należy brand, to jeden z liderów hotelarstwa na całym globie – posiada ponad 5000 hoteli w kurortach i miastach, w 110 państwach.

 

 Opracowanie: redakcja portalu InwestycjewKurortach.pl

Gdzie w polskich kurortach można zainwestować? Baza wartych uwagi propozycji dla inwestorów indywidualnych oraz deweloperów >>>

 
Zobacz dołączoną galerię zdjęć:

Żadna część, jak i całość utworów zawartych na portalu nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody portalu InwestycjewKurortach.pl. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody portalu InwestycjewKurortach.pl lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

 
 
Partnerzy serwisu