Ghelamco rozpoczęło prace rozbiórkowe pawilonów z siedzibą gdyńskich klubów żeglarskich. Uprzątnięcie terenu jest pierwszym krokiem do rozpoczęcia budowy wielkiej inwestycji na na Molo Południowym w kurorcie.
Jak informuje deweloper w tym tygodniu rozpoczęły się pierwsze prace przygotowawcze poprzedzające budowę Novej Mariny Gdynia. Obejmują one prace rozbiórkowe obiektów z początku lat 70-tych XX wieku, składających się z części komercyjnych oraz hangarów przeznaczonych do obsługi i konserwacji jachtów, które lata świetności miały już dawno za sobą.
- Równolegle z pracami rozbiórkowymi jesteśmy na etapie finalizacji procedury przetargowej pod kątem wyłonienia generalnego wykonawcy oraz pozyskania finansowania dla inwestycji. Kiedy tylko dokończymy te czynności, będziemy mogli przystąpić do właściwej budowy - zapowiada Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.
I jak dodaje spółka ma cel, by inwestycja była gotowa na najważniejszą i największą na świecie – obok igrzysk olimpijskich – imprezę w żeglarstwie sportowym, czyli Mistrzostwa Świata World Sailing, które Gdynia będzie gościć w 2027 roku.
Na czas rozbiórek i budowy, która ma potrwać około 2 lat, powstały pomieszczenia zastępcze dla klubów tuż przy gdyńskiej marinie – naprzeciw siedziby Miejskiego Klubu Żeglarskiego Arka Gdynia. Tymczasowe siedziby, do których przeniosły się Yacht Klub Polski Gdynia, Jacht Klub Morski Gryf, Klub Żeglarski Opti CWM, Yacht Klub Stal Gdynia oraz Pomorski Związek Żeglarski (PZŻ), zostały zrealizowane w ramach umowy z Ghelamco i PZŻ.
Nova Marina Gdynia to projekt Ghelamco i PZŻ, ma już wydane pozwolenie na budowę. Więcej
pisaliśmy o nim tutaj.
Opracowanie redakcja na podstawie materiałów prasowych spółki Ghelamco