Zyki z codohoteli
Im bardziej rynek condohoteli i aparthoteli rozwija się w Polsce tym silniej firmy realizujące takie inwestycje zaczynają reklamowy wyścig z zachwalaniem procentu zysków jaki zapewniają nabywcom lokali. Jednak reklama jak zawsze tylko w pewnym stopniu oddaje rzeczywistość.
Osoby, które planują zakup apartamentu w condohotelu często zastanawiają się którą inwestycję z wielu oferowanych na rynku wybrać. Kupić nieruchomość condo w mieście, czy w kurorcie? W dużym czy kameralnym budynku? Przede wszystkim jednak pytaniem, które nurtuje wszystkich indywidualnych inwestorów jest poziom zysków jaki zapewniają condohotele czy aparthotele (różnica między nimi jest wyłącznie z różnym nazewnictwie).
Reklamowane poziomy zysków, w tym w części obiektów są to zyski gwarantowane umową, wynoszą od 6 do nawet 10 proc. w skali roku. Diabeł jednak jak zawsze tkwi w szczegółach - reklamowany zysk często znacząco różni się od poziomu faktycznej rentowności. Dlaczego? Każda z firm stosuje inny, własny system wyliczania tych przychodów z condo. Jedne firmy jako kwotę wyjściową biorą wartość netto zakupionego apartamentu, a inne np. doliczają do tego jeszcze koszt wykończenia lokalu. – W efekcie oznacza to nawet przy podobnym cenowo i metrażowo apartamencie 7 proc. od jednego dewelopera nie będzie równe 7 proc. w innej firmie budującej condohotele – wyjaśnia Marlena Kosiura, z portalu InwestycjewKurortach.pl.
Dlatego tak ważne w wyliczeniu rentowości zysku z aparthotelu jest szczegółowe przyjrzenie się warunkom umowy oraz dokładne policzenie wszystkich kosztów dodatkowych jak m.in. czynsz (jeśli istnieje, bo nie we wszystkich inwestycjach condo płaci się comiesięczny czynsz), wyposażanie lokalu, cena garażu, ubezpieczenie lokalu.
Zyski z condohoteli w reklamach:
- Wolska Kwadrat – 7 %
- Wrocław Domex-bud - 7,5 %
- Lwowska1 – 6 %
- Apartamenty Bristol – 6 %
- No1 – 8,7 %
- Gwiazda Morza – 7%
- Wola Invest – 10 %
- Marina Kąty Rybackie – 8 %
- Lake Hill - 8 %
- Jerozolimskie Invest – 7 %
- Czarna Góra Resort – 7 %