Cio Bella. Nowa seria kosmetyków AA inspirowana włoskimi kurortami

W czasie tegorocznego lata polska marka kosmetyków AA postawiła na włoskie dolce vita. Najnowsza linia to trzy nazwy odwołujące się do słynnych kurortów w Italii oraz piękny, wakacyjny design opakowań.
Plaże wyspy Capri idealnie pasują jako inspiracja designu opakowań nowej, letniej linii AA, fot. Will Truettner

Słynne ciao bella czyli „cześć piękna!”, to pełna szyku Italii letnia kolekcja kosmetyków marki AA, która właśnie weszła do sprzedaży. Dla kobiet „kochających elegancję i subtelną zmysłowość,  które codziennie chcą czuć na skórze ciepło włoskiego słońca, otulać się zapachem wybrzeża i cieszyć każdym dniem” – zachęca w opisach polski producent kosmetyków, firma Oceanic, która zresztą swoje początki też miała w kurorcie nad morzem. W 1982 roku w Sopocie otworzyła swoje pierwsze laboratorium farmaceutyczno-kosmetyczne.

Adriatyk, wiśnie, pistacje i expresso

Nowa linia AA Wings of Color Ciao Bella, stworzona została we współpracy z influencerką Amelią Szczepaniak. Ma trzy zapachy nazwane dokłatnie tak jak włoskie kurorty nadmorskie: AMALFI Cherry Dolce, POSITANO - Tonic Espresso oraz CAPRI - Pistacchio Caramel.

Kolorystyka linii nawiązuje do typowo południowych barw słońca, Campari i sycylijskich pomarańczy, fot.Brranimir Balogovic, unsplash


Te ostatnie kosmetyki to pachnące słodkie pistacje, przywołujące równie słodkie wakacje na wyspie Capri, położonej Morzu Tyrreńskim w Zatoce Neapolitańskiej.

Dwie kolejne linie nazwą przywodzą na myśl Wybrzeże Amalfitana, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO.

Linia wiśniowa odwołuje się z kolei do kurortu Amalfi - jednego z najdroższych i najbardziej luksusowych rejonów wakacyjnych we Włoszech. Swoje domy wakacyjne mają tam popularni aktorzy i celebryci. Położony jest podobnie jak Postitano na południu, poniżej Neapolu. 

Plaże, turkus wody i jachty w Positano to symbol włoskiej riviery, fot. Marcio Pego, unsplash


Najbardziej włoskie z włoskich w nowej linii AA są kosmetyki Positano. Podobnie jak prawdziwy kurort na włoskiej riwierze niemal wyrzeźbiony w ostrych krawędziach nadmorskich skał mają równie silny zapach. Energetyczny i pobudzający aromat kawy z historię w tle. Miasteczko Positano od blisko 100 lat jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych włoskich przystanków turystycznych. A wszystko zawdzięcza krótkiej noweli, która słynny amerykański pisarz John Steinbeck zamieścił w 1953 r. w wydaniu magazynu Harper’s Bazaar. Rozpisywał się wówczas nad pięknem miejscowości i wybrzeża. Do dziś zresztą istnieje niewielki, ale bardzo luksusowy hotel w którym spał w czasie wakacji z żoną. 

Klimat włoskich wakacji w każdym detalu

Cała linia kosmetyków Cioa Bella nawiązuje do stylistyki południa Europy. Żółte, czerwone i turkusowe pasy na opakowaniu to wzór identyczny jak ten zdobiący markizy chroniące od słońca, a blady kolor papierowych opakowań kojarzy się z wygrzaną ostrym słońcem elewacją domów lub desek na molo. Zresztą, to nie jedyne skojarzenia z włoskimi kurortami odnoszczące się do tekturowych opakowań. Z ozdobnego, ręcznie wyrabianego papieru słynie bowiem od wieków Amalfi. To właśnie w tym miasteczku między XII a XIII wiekiem powstały pierwsze papiernie. Dziś sztukę wytwarzania papieru obejrzeć w Muzeum Papiernictwa w Amalfi.


Opracowanie: tekst autorski pisany przez człowieka, nie AI, fot. Oceanic, foto w galeri pod artykułem Erena Naclerio / Unsplash

 

 
Te zdjęcia są ciekawe:
Te zdjęcia są ciekawe:
Autor
Redakcja
InwestycjewKurortach.pl
Copyright

Stawiamy na jakościowe, autorskie i rzetelne treści. Nie kopiujemy tekstów od innych, nie kredniemy treści z zagranicznych portali. Uszanuj naszą pracę autorską i czas poświęcony na przygotowanie materiałów. Jeśli zależy ci na zacytowaniu fragmentu lub podaniu przytoczonych przez nas danych - prosimy podaj źródło: portal InwestycjewKurortach.pl