Szczawnica Park Resort & Spa – otwiera nową epokę kurortu

Hotel ruszył z końcem 2018 roku i można powiedzieć, że rozpoczął nowe otwarcie na turystykę w Szczawnicy. Częściowo zrealizowany jest w formule condo. „Częściowo” ma tu duże znaczenie. To jedyny taki condohotel w Polsce: ze 110 pokoi i apartamentów, w systemie condo sprzedano jedynie 25% jednostek. Od początku obiekt miał należeć nie tylko do indywidualnych inwestorów.

Szczawnica to jeden z czarnych koni polskich kurortów górskich w nadchodzącym czasie. Symbolicznie jednak początkiem nowej ery turystyki w Szczawnicy jest czterogwiazdkowy Hotel Szczawnica Park Resort & Spa. Dlaczego? Bo jako pierwszy przełamał inwestycyjny marazm. Od lat nie powstawały w kurorcie większe hotele. Nowy obiekt ruszył w grudniu 2018 roku.

Kierunek: slow life
Szczawnica Park Resort & Spa, główne wyróżniki:

  • 4* hotel
  • 110 pokoi i apartamentów (kilka apartamentów jest dwupokojowych i dwupoziomowych jednocześnie)
  • Kompleksowa strefa SPA z dużym basenem i miejscami relaksu
  • Gabinety zabiegowe, relaksacyjne
  • Kuchnia z autorskimi pomysłami szefa Krzysztofa Urbańczyka, oparta na regionalnych produktach, nutach smakowych i tradycji
  • Strefa zabaw dla dzieci (hotel nastwiony jest na rodzinny wypoczynek)
  • Zaplecze konferencyjne (największa sala konferencyjna do 120 osób)
  • Kawiarnia z dużym, zewnętrznym tarasem
  • Właściciele hotelu od początku starają się wejść w nurt slow life – obiekt ma służyć oderwaniu od codzienności, zaczynając od wnętrz zaaranżowanych w spokojnych, naturalnych tonacjach, poprzez relaks w strefie SPA, po doznania gastronomiczne
  • Dodatkową przestrzenią konferencyjną i muzyczną będzie część przylegających do hotelu budynków zlokalizowanych przy głównej ulicy kurortu (obecnie w trakcie modernizacji)

Takiego poziomu obsługi hotelowej w Szczawnicy na większą skalę brakowało. Przeważały tu kwatery prywatne, wille, pensjonaty. Nowy hotel niewątpliwie przyczyni się do przyciągnięcia bardziej wymagających – a tym samym, więcej wydających – klientów.

Jedyny taki condohotel w Polsce
- Nie jesteśmy deweloperem, jesteśmy hotelarzami od tych słów zaczyna rozmowę z naszym portalem Renata Gorecka, współwłaścicielka hotelu Szczawnica Park Resort & Spa. To fakt. Choć obiekt sprzedawany był w systemie condo, to jest jedynym takim condohotelem w Polsce. Dlaczego? Spośród 110 pokoi i apartamentów zaledwie 25% jest w rękach indywidualnych inwestorów. Od początku wiedzieliśmy, że chcemy prowadzić wysokiej klasy hotel. Zresztą, to nie pierwszy nasz obiekt w Szczawnicy. Dla nas system condo był jedynie wsparciem finansowania budowy możliwie najnowocześniejszego hotelu. Chcieliśmy postawić na najnowsze rozwiązania, od technologii grzewczo-chłodzącej, przez stacje ładowania aut elektrycznych, po oczyszczanie wody w basenie i zapewnienie krystalicznej wody w brodziku dla dzieci. Początkowo zakładaliśmy sprzedaż 61 lokali. Ale poziom cen jakie uzyskaliśmy w wyniku sprzedaży poszczególnych pokoi, był tak satysfakcjonujący, że finalnie indywidualni inwestorzy mogli kupić jedynie 25% jednostek – wyjaśnia Renata Gorecka. W biznesplanie dla banku inwestor przewidywał ceny na poziomie ok. 10 tys. zł mkw. netto (+23% VAT), tymczasem sprzedaż odbyła się w stawkach do 13 tys. zł za mkw. netto.

To unikat w skali Polski. Większość hoteli condo sprzedawanych jest w całości – każdy pokój kupuje inny inwestor indywidualny, lub też condohotele dzielą strefy na apartamenty / pokoje sprzedawane oraz strefy VIP, które po oddaniu mają być wykorzystywane jako second home, a nie przeznaczone do wynajmu turystycznego. – Taki model jest ciekawy pod względem bezpieczeństwa zainwestowanych środków przez tych, którzy lokale kupili. Główny właściciel obiektu od początku zakładał, że jego celem jest prowadzenie hotelu, a nie zysk ze sprzedaży pokoi. Częściowa sprzedaż miała być jedynie wsparciem finansowania, nie źródłem zysków. Wniosek jest jeden: większościowy udziałowiec będzie się starał wypracować jak największe zyski, bo na tym chce zarabiać, i to jest jego celem biznesowym – ocenia Marlena Kosiura, analityk portalu InwestycjewKurortach.pl.

Zysk jaki mają kupujący zakontraktowany umową to 6% netto rocznie od ceny wykończonego apartamentu.

Nie tylko model condo wyróżnia nowy hotel. Także lokalizacja. Do tego fakt, że współwłaścicielka przez wiele lat mieszkała w Szwajcarii, od podszewki zna więc funkcjonowanie tamtejszych kurortów górskich. Wie także jak poruszać się świecie show-biznesu i w promocji lokalnych, polskich oraz górskich tradycji. W 1990 roku Renata Gorecka zdobyła tytuł Miss Czechosłowacji, była mocno zaangażowana w promowanie kultury Zaolzia.

Gorecka od wielu lat jest też związana ze Szczawnicą. W 2004 roku uruchomiła pierwszy 3* obiekt w kurorcie – Hotel Batory, który powstał w zrewitalizowanej, zabytkowej nieruchomości. A kilka lat później, oddała do użytku także apartamenty turystyczne Eko i Tęcza, które mają pełną obsługę hotelową – co w realiach polskich kurortów też jest mało spotykane.

 

PLANUJESZ ZAKUP SECOND HOME? LUB APARTAMENTU JAKO INWESTYCJĘ, BY ZARABIAĆ NA NAJMIE? PRZEJRZYJ WYSZUKIWARKĘ >>>

 

Bądź na bieżąco z naszymi najciekawszymi artykułami!
Kliknij Obserwuj w Google News!

Obserwuj nas w Google News
Copyright

Stawiamy na jakościowe, autorskie i rzetelne treści. Nie kopiujemy tekstów od innych, nie kredniemy treści z zagranicznych portali. Uszanuj naszą pracę autorską i czas poświęcony na przygotowanie materiałów. Jeśli zależy ci na zacytowaniu fragmentu lub podaniu przytoczonych przez nas danych - prosimy podaj źródło: portal InwestycjewKurortach.pl