Opóźnia się otwarcie condo hotelu w Mikołajkach
Deweloper wprowadził właśnie specjalną letnią promocję. Do 30 czerwca wybrane apartamenty condo zlokalizowane na wyższych kondygnacjach – poziomie 4,5 i 6 – kupić można w cenie od 12 tys. zł netto za m kw. (stawka VAT wynosi tu 23 proc.). Promocja jest atrakcyjna, bo lokale kupić teraz można nawet kilkaset tysięcy taniej. Np. 52 metrowy lokal kosztuje do końca czerwca aż 390 tys. zł mniej, a na większym 69 metrowym zaoszczędzić można nawet ponad 500 tys. zł. W sumie wolnych jest jeszcze 21 apartamentów, z 25 które sprzedawane są w systemie condo.
Ceny obejmują kompleksowe wykończenie pod klucz, bez możliwości własnej aranżacji, ale w standardzie pięciogwiazdkowego hotelu (do wyboru 2 kolorystyki wyposażenia apartamentu). Będą klimatyzowane i wyposażone m.in. w sejf i TV SAT z bogatą ofertą programową. Wszystkie condo apartamenty mają tarasy, panoramiczne okna i aneksy kuchenne. Ci, którzy kupią lokal na parterze także gwarancję cumowania łodzi przy nabrzeżu.
Opóźniony start
Niestety prestiżowy obiekt nie ruszy, jak wcześniej informował deweloper, wraz z rozpoczęciem wakacji. Nowy termin planowanego oddania to koniec września tego roku.
Condohotel w Mikołajkach tworzyć będzie 78 pokoi hotelowych i 25 condo apartamentów. Inwestycję wyróżnia lokalizacja – obiekt powstaje na wyspie wchodzącej daleko w jezioro Mikołajskie. Takie położenie zapewni właścicielom apartamentów panoramiczne widoki z okien, na połyskującą taflę wody, a jednocześnie centrum Mikołajek, i główną przystań jachtową przy Al. Kasztanowej. Częścią kompleksu będzie też strefa relaksu z basenem, saunami i SPA oraz restauracja z tarasem widokowym na Mikołajki, pomieszczenia odnowy biologicznej, siłownia, klub nocny z kręgielnią, a także sala zabaw dla dzieci. Powstanie tu także prywatna marina z 38 miejscami do cumowania. Koszt budowy wyniesie blisko 59 mln zł.
System zysków
Inpro informuje, że kupując apartament w hotelu można liczyć na zysk ok. 38 tys. zł rocznie. Deweloper nie gwarantuje jednak kwoty rocznego przychodu w formie umowy. Apartament będzie wynajmowany przez ok. 11 miesięcy w roku. Pozostały czas może być zajmowany przez właściciela. Właściciel może zarezerwować dla siebie apartament 15 dni w sezonie wysokim (15 czerwiec – 15 wrzesień) i 15 dni poza sezonem. Umowę zawiera się na 10 lat. Podział zysków ofertowany przez Inpro to przychód brutto z danego apartamentu za noclegi (bez wyżywienia) dzielony jest w proporcjach 50 proc. dla właściciela i 50 proc. dla hotelu. Koszty marketingu, bieżącej obsługi pokoi i hotelu spoczywają na deweloperze. Właściciel condo apartamentu musi liczyć się z dodatkowym kosztem ok. 600 – 800 zł czynszu, w który wliczane będzie m.in. media, koszty zarządzania nieruchomością, fundusz remontowy, ubezpieczenie części wspólnych i ochrona.