Gwiazda Morza - architekci chcą zaskoczyć gości
Gwiazda Morza realizowany jest w formule condohotelu. Ma być oddany do użytku w I kwartale 2019 r. Przygotowywany jest w standardzie czterech. W sumie powstanie to 100 pokoi (bez aneksów kuchennych) o zróżnicowanej aranżacji. Nad całością prac projektowych zarówno w sferze architektury bryły jak i wnętrz czuwa krakowska pracowania Iliard. To biuro architektoniczne działające od ponad 6 lat na rynku. Realizuje projekty hotelowe i biurowe. Posiada akredytację marki Marriott. Do tej pory wśród hotelowych inwestycji, które powstały w pracowni zrealizowany m.in. rzeszowski Bristol Tradition & Luxury, Red Baron Hotel & Restaurant w Świdnicy oraz Best Western w Balicach.
Architekci podchodząc do realizacji Gwiazdy Morza założyli, iż hotel musi przede wszystkim dawać gościom komfort nie tylko w pokojach, ale także w strefach wspólnych. - Klientom hoteli resortowych nie wystarcza dobry nocleg i odpoczynek na plaży. Hotel musi posiadać pomysł na życie przez okrągły rok. W rekach architekt jest potężna gama rozwiązań, o których nie wszyscy wiedzą. Jeśli na parterze hotelu, Klient odnajdzie tematyczne restauracje, live i show cooking, strefy klubowe, strefy chilloutu, strefy dziecka, muzykę na żywo oraz personel, który tym wszystkim żyje, to na efekty nie trzeba długo czekać. W takich przypadkach, goście nie tylko tego hotelu, ale i sąsiednich oraz lokalni mieszkańcy zaczynają odwiedzać takie miejsca. Stają się one miejscami rozpoznawalnymi i powszechnie uczęszczanymi – wyjaśnia Łukasz Koziana, współwłaściciel pracowni Iliard. I jak podkreśla drugi z właścicieli krakowskiego biura architektonicznego Wojciech Witek, to „wyciągnięcie” gości z pokoi to cel biznesowy. - W końcu jest to okazja do tego, żeby sprzedać im dodatkowe usługi i poprawić zyskowność obiektu. Obecnie panujący trend na rynku hotelarskim zmierza do coraz bardziej kompaktowego projektowania pokoi gościnnych, na rzecz mocno rozbudowanych części wspólnych – mówi Witek.
Obaj architekci zgodnie przyznają, iż hotele coraz bardziej stają się też areną potencjalnie ciekawych interakcji społecznych. Dlatego taż ważne jest pozytywne zaskakiwanie gości. - Najlepiej na każdym kroku. Nie ma ważniejszej i mniej ważnej strefy w hotelu. Klienci instynktownie wyczuwają czy coś jest autentyczne czy na pokaz – wyjaśnia Koziana. Choć jak podkreśla nie tylko element zaskoczenia jest ważny, także prywatność. - Poczucie prywatności jest oczekiwane zarówno przy restauracyjnym stoliku jak i pokojowej łazience – mówi.
W ocenie projektantów Gwiazdy Morza pokój hotelowy z kolei musi pasować do oczekiwań gości, a nawet ich marzeń. - Pokój nie ma być mały i przytulny. Ma być jasny! Przestrzenny, transparentny, prosty i prawdziwy – mówi Koziana.
Witek podkreśla też, że silny trend to nacisk na design wnętrz hotelowych. - Estetyczna atrakcyjność hotelu staje się coraz ważniejszym narzędziem marketingu i sprzedaży. Na prawdziwie awangardowe hotele w Polsce przyjdzie jeszcze czas, wydaje się, że póki, co jesteśmy na to zbyt młodym rynkiem – komentuje.
Galeria zdjęć Gwiazdy Morza do obejarzenia na profilu portalu InwestycjewKurortach.pl na Facebooku >>>