BIG Techy łączą siły. Airbnb z Blikiem, Booking z Revolut

BLIK, polska marka płatności mobilnych rozpoznawalna już silnie w świecie nawiązała współpracę z gigantem noclegów pozahotelowych – Airbnb. Od teraz użytkownicy tej platformy w Polsce mogą płacić za rezerwowanie pobytów na całym świecie, także za granicą.
Z blisko 20 milionami aktywnych użytkowników BLIK jest wiodącym systemem płatności mobilnych w Polsce. - Polski rynek ma dla nas ogromny potencjał, a ta integracja to ważny krok, by zaoferować naszym polskim gościom jeszcze wygodniejsze korzystanie z naszych usług – komentuje Kathrin Anselm, general manager na Europę Środkową i Wschodnią w Airbnb. Wtóruje jej Magdalena Kubisa, dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu w BLIK. - BLIK dla ponad 70% Polaków jest naturalnym wyborem podczas zakupów online. Planując wyjazdy, oczekujemy dziś wygody, prostoty i bezpieczeństwa, a możliwość opłacenia BLIKIEM rezerwacji noclegów idealnie odpowiada właśnie na te potrzeby - mówi Kubisa.
Airbnb liczy dziś ponad 5 milionów gospodarzy, którzy gościli ponad 2 miliardy gości w prawie każdym kraju na świecie. Firma podsumowała niedawno wyniki działalności w Polsce, raport za 2024 r. przeczytać można pod linkiem.
Booking z Revolut
Także w listopadzie 2025 r. ogłoszono partnerstwo kolejnych dwóch gigantów – noclegowego Bookingu oraz płatniczego Revoluta. Dzięki usłudze Revolut Pay miliony turystów korzystających z Booking.com może płacić teraz online wieloma walutami, bezpiecznie i na “jedno kliknięcie”. W momencie płatności, klienci zostaną przekierowani z platformy rezerwacyjnej by sfinalizować transakcję do aplikacji Revolut. Klienci mogą też liczyć na dodatkowy benefit w postaci punktów RevPoints za każdą zrealizowaną transakcję.
Liczba aktywnych klientów ogółem płacących za produkty i usługi online z pomocą Revolut Pay sięga blisko 2 milionów użytkowników miesięcznie
Revolut podaje, że na świecie blisko 9 mln klientów Revolut korzysta z rezerwacji na Booking.com. Firma chwali się, że jej usługa Revolut Business obsługuje linie lotnicze, operatorów systemów biletowych i biura podróży na całym świecie. Współpraca z Booking.com ma umocnić pozycję Revolut w branży turystycznej.
- Klienci Revolut kochają podróże. Nowe partnerstwo jest dla nas naturalnym krokiem. Integracja z Revolut Pay oznacza szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze płatności za rezerwacje klientów – przekonuje Alex Codina, general manager Acquiring w Revolut.
Wybór partnera w Booking nie był przypadkowy. - Obserwując szybki rozwój Revolut na głównych rynkach w Europie, uznaliśmy, że partnerstwo to naturalny krok – komentuje JC Rodriguez, senior director, Commercial Fintech w Booking.com.
Opracowanie: tekst napisany przez człowieka, nie AI, na podstawie materiałów prasowych firmy Blik oraz Revolut, foto: Revolut
