Szczyrk na fali. Buduje się i modernizuje.

Za kilka lat w Szczyrku rocznie może pojawić się nawet 500 tys. narciarzy.To przewidywania słowackiej spółki Tatry Monuntain Resorts, która rozbudowuje infrastrukturę narciarską w tym kurorcie. Firma zapowiada inwestycje rzędu 260 mln zł.

Takie sa przewidywania słowackiej spółki Tatry Monuntain Resorts, która rozbudowuje infrastrukturę narciarską w tym kurorcie. Firma zapowiada inwestycje rzędu 260 mln zł. Zapowiedzi to dobre wieści dla obecnych i potencjalnych właścicieli apartamentów na najem krótkoterminowy.

Tatry Monuntain Resorts (TMR) to jeden z liderów europejskiego rynku infrastruktury turystycznej. Od 2006 roku inwestuje w ośrodki narciarskie, ale nie tylko. Posiada 5 najbardziej cenionych ośrodków na Słowiacji, popularną także wśród Polaków Tatralandię – rodzinny park rozrywki z basenami termalnymi, 9 hoteli, 51 restauracji i barów. W minionym roku Słowacy kupili Szczyrkowski Ośrodek Narciarski (SON). I planują tu inwestycję na skalę europejską.

Szczyrk od lat boryka się z coraz gorszą infrastrukturą dla narciarzy. Popularny przez wiele lat kurort zimowy z roku na rok podupada. Główne trasy należą tu do dwóch operatorów – właśnie TMR (Solisko, Hala Skrzyczeńska, Hala Pośrednia) oraz Centralnego Ośrodka Sportu (wyciąg na Skrzyczne).

SON to 13 wyciągów narciarskich, w sumie blisko 19 km tras zjazdowych. Z czego tylko połowa ma sztuczne naśnieżanie, a tylko 1,3 km oświetlenie. Jak podaje spółka Tatry Moutain Resort przy przeciętnych warunkach rocznie na stokach jeździło tu ok. 150 tys. narciarzy, przy słabej zimie 75 tys. Liczby te urosnąć mają do nawet 500 tys. narciarzy.

Jak inwestor zamierza osiągnąć takie wyniki? Już w najbliższym sezonie 2017/2018 oddanych ma być 10 osobowa kolej gondolowa z parkingu na Halę Skrzyczeńską, a także 2 koleje kanapowe (6 osobowe) z Soliska na Halę Skrzyczeńską, oraz z Soliska na Halę Pośrednią. W II etapie powstaną m.in. nowe trzy koleje linowe krzesełkowe. Po inwestycjach TMR miał będzie w Szczyrku 22 km tras narciarskich. Do tego restauracje, darmowy parking na 1.500 aut, strefa eventowa, tor saneczkowy. I co najważniejsze – w 2018 roku – planowane jest połączenie tras i wyciągów TMR z infrastrukturą Centralnego Ośrodka Sportu. Narciarze będą mieli wówczas do dyspozycji w sumie 40 km tras.

Jak przewiduje operator wielu amatorów narciarstwa właśnie w Szczyrku zaczynać będzie naukę jazdy. - Podobny trend zaobserwowaliśmy na Słowacji, gdzie po zainwestowaniu np. w Jasną, co roku liczba amatorów białego szaleństwa rosła o ok. 20 proc. – mówił jesienią 2016 roku prezes zarządu TMR Bohus Hlavaty.

Zgodnie z koncepcją ośrodek ma też przyciągać turystów poza sezonem zimowym. Inwestor przewiduje zakończenie wartych ok. 260 mln zł prac na 2019/2020 rok.

Jaki jest potencjał turystyczny Szczyrku. Według danych GUS w powiecie bielskim (Szczyrk jest jedynym większym kurortem w całym powiecie) w 2016 roku udzielono ponad 439 tys. noclegów. Wzrost liczby turystów i udzielonych noclegów jaki miejscowość notuje od kilku lat oraz zapowiadane inwestycje Słowaków niewątpliwie przyczyniły się też do zwiększenia aktywności deweloperów. W ostatnim czasie powstały tu dwie inwestycje apartamentowe, a kolejne co najmniej dwie są już w budowie.

 

Bądź na bieżąco z naszymi najciekawszymi artykułami!
Kliknij Obserwuj w Google News!

Obserwuj nas w Google News
Copyright

Stawiamy na jakościowe, autorskie i rzetelne treści. Nie kopiujemy tekstów od innych, nie kredniemy treści z zagranicznych portali. Uszanuj naszą pracę autorską i czas poświęcony na przygotowanie materiałów. Jeśli zależy ci na zacytowaniu fragmentu lub podaniu przytoczonych przez nas danych - prosimy podaj źródło: portal InwestycjewKurortach.pl